poniedziałek, 17 października 2011

New York Graffiti in Wilhelm-Hack-Museum 1987

Jako Oldschoolers posiadam zdolności wyszukiwania pewnych informacji tudzież książek czy wosków z kartonów. Tym razem jednak, całkiem przypadkowo w moje ręce trafiła bardzo ciekawy i jak się później okazało unikatowy album graffiti art.

Odbierając osobiście ów książkę, byłem przekonany, że jest to kolejny relase. Jak inaczej wytłumaczyć fakt, że 24-letni album, bez żadnych oznak użytkowania, wciąż posiadający charakterystyczny zapach stron, uchował się w takim stanie.

Mojemu zdziwieniu nie było końca, gdy po powrocie do domu, po kilku kliknięciach dowiedziałem się, że nabyłem, pierwsze i jedynie wydanie tego albumu. Jedno jest pewne, nie spotkałem się nigdy by prawie ćwierćwieczny materiał prasowy, był utrzymany w tak dobrych stanie!

Od okołu 1982 roku, głównie dzięki Jean Michaelowi Basquiatowi, sztuka neo expresjonizmu była widoczna w pracach writerów. Zaś ich dokonania trafiały już nie tylko na strony gazet, ale do galerii ...

W dniach 17 września a 25 października 1987 roku w Berlińskim Wilhelm-Hack-Museum miała miejsce wystawa nowojorskich artystów spreyu i płótna. Przez ten okres, zachodnie Niemcy miały możliwość podziwiania prac prosto z NY: Phase II, Rammellzee, A One, Koor, Toxic, Futura 2000, Mico, Delta 2, Part, Noc 167, Quik, Lee Quinones, Keith Harring, Kenny Scharf. Każdemu z nich poświęcone jest kilka stron, zawierających także krótką notkę biograficzną.

Książka opisuję rozwój ruchu graffiti art w Nowym Yorku. Znajdziemy tutaj wypowiedzi takich gigantów jak Andy Warhol, Rammellzee, Daze, Elio Fiorucci.

Foto:

Thomas Kauffelt
Martha Cooper
Vera Isler, Tony Shafranzi

Brak komentarzy: