wtorek, 11 stycznia 2011

Flash & "Get Busy" on the Turntables...


Grandmaster Flash dokładnie przeanalizował style i techniki swoich mentorów... Mam na myśli w szczególności takie postacie jak: Kool DJ Herc, Pete DJ Jones, M-Boy czy Grandmaster DJ Flowers, z tym, że Pete DJ Jones wziął go pod swoje skrzydła... Jako nastolatek, mieszkając w Bronksie na 167 ulicy, zaczął eksperymentować na swoim pierwszym dj'skim sprzęcie ustawionym w sypialni przy łóżku. Próbował przyswoić umiejętności swojego "mistrza" i łączyć je w klimacie muzycznym podobnym do tego co serwował Herc. W dodatku Flash opierał się na kolekcji nagrań, którą posiadał jego ojciec, głównie z lat 50 i 60, w których dominowały krążki z bluesowym i rock & roll'owym brzmieniem...


Uczęszczając do Samuel Gompers Vacational Technical High School, zyskał dodatkową wiedzę, na temat konstrukcji i zastosowań m.in. własnego sprzętu oraz umiejętności, które pomogły mu się rozwinąć jako DJ.

Quick-Mix Theory a.k.a. Backspin Technique
Była to pierwsza, powszechna technika używana przez pionierów gatunku, polegająca na wyszukaniu i wyodrębnianiu jak najlepszej części utworu. Następnie używając dwóch płyt z tym samym nagraniem, DJ zapętlał wybrany kawałek utworu, grając go raz po raz odpowiednio zmieniając kanał wyjścia sygnału na mikserze.

Clock Theory a.k.a. Punch Phrasing
Ta technika powstawała podczas wybierania krótkich fragmentów, dźwięków przez DJ'a, który później dodawał je do serwowanego przez siebie kawałka za pomocą miksera.

Scratching a.k.a. Scratching
Ta technika uważana jako dobro i wynalazek Grand Wizard Theodore'a, została powszechnie spopularyzowana przez Flash'a, który wykorzystując nabyte umiejętności wyznaczał nową falę dla gatunku jaki dziś jest częścią kultury zwanej Hip Hop.

Fragment dokumentu: Big Fun In The Big Town


Peace!

Brak komentarzy: