poniedziałek, 10 grudnia 2012

Decó "BreakS, LoopS & EditS" - Eastside Europe BBoy Sounds



Z prawdziwą satysfakcją przedstawiam swój pierwszy solowy album: 
Jestem fanem digginu, jeśli tylko mam czas, sposobność i kasę - szukam winyli. Szybko okazało się, że winylowa Europa Wschodnia z lat 70tych może poszczycić się ogromną ilością konkretnych breaków. Skrupulatnie kolekcjonuję je od kilku lat, sampluję na Akai, układam na swój sposób, podkręcam brzmienie. Z czasem nazbierało się tego tyle, że zrobiło się jasne: trzeba coś z tym materiałem zrobić. Kiedy byłem młodym bboyem, dorwałem na kasecie serię "Ultimate Breaks and Beats", która była składakiem amerykańskiego funku do tańczenia. Chciałem zrobić coś na ten wzór, tylko z samą myzyką wschodnioeropejską, która według mnie w latach 70tych była potęgą. To jest naprawdę potężny sound, wart upamiętnienia. Tak właśnie powstało "BLE". 33 kawałki składają się w 74-rominutową historię. W miksie użytych jest ponad 60 numerów z różnych części starego kontynentu. W jednym tracku pojawia się Panda na perkusji. Miksem, masteringiem i szamańskimi sztuczkami zajął się niezastąpiony Puzzel. Płyta zdecydowanie instrumentalna, dla tych, którzy lubią loopy, zabawy z nimi i dużą ilość breakow. Jej motto - cięcie, zapętlanie i wyciąganie samego "mięsa" z kawałków. Przez bboy'a, dla bboy'ów, break dj's i wszystkich miłośników brzmień funky. 
Darzę ogromnym szacunkiem artystów, z których twórczości czerpałem, jednak na okładce nie podaję oryginalnych tytułów  Uważam, że jeśli sam wyszukasz skąd pochodzą sample, będziesz bardziej zaskoczony i zadowolony - ja jestem, wynajdując przypadkiem fragment użyty przez producenta X, czy Y. Poza tym nie podobają mi się czasy, kiedy DJ'e polują na tytuły, a nie na winyle...

Zainteresowanych materiałem odsyłam do krakowskiego sklepu z winylami Records Dillaz, chłopaki mają profil na Facebooku, ogarniają również wysyłkę (sprawdźcie Allegro) lub zapraszam do mnie osobiście - decek2@wp.pl. Polecam!
Decó



Resztę utworów znajdziesz na ... Klik!

Brak komentarzy: