środa, 11 sierpnia 2010

Brother Ernie Paniccioli

Jeśli mowa o latach '70th i pierwszej generacji hip hopowców, to zdecydowanie innowacyjność na polu bboy'ngu i dj'ingu odgrywała "czarna" populacja NY. W następnej kolejności obywatele latynoscy. Początki graffiti należą do każdego (ogromnego wpływu dokonał, posiadający polskie korzenie Caine One), zaś era rapu na nośniku, to czas popularyzacji i nasiąkania różnych wpływów muzycznych.

Daleki jestem do generalizowania i przyporządkowywania znaczenia pochodzenia (choć w poszukiwaniach, tematu tego nie należy lekceważyć). Jednak wśród zalewu wielu wpływów kultur w hip hop, rzadko albo i wcale słyszy się o wkładzie Indian.

Urodził się 26 lutego 1948 roku na Brooklynie.

Wyposażony w 35 mm kamerę, od roku 1973 uwieczniał na jej taśmie wczesny fenomen graffiti. Jako jeden z pierwszych uwiecznił prace legendarnego Lee, którego nome omen poznał dopeiro w 2001 roku.

"A Hip Hop Photographer has to capture the DJ, Hip Hop Dance, Graf, Emcee, and be aware of and respond to the Cultural aspects of Hip Hop. If all they do is shoot Rappers then they are at best a Rap Photographer. In it's 33 year His-Story there have only been a handful of photographers that can be called "Hip Hop Photographers". My legacy is secure because I have been called that by Afrika Bambaataa, Chuck D and KRS1 as well as Nas and Rakim."
Kilka jego zdjęć zdobi okładki płyt:

 Jak sam mówi, moje najlepsze zdjęcie to kolejne zdjęcie .... (Te poniżej należy do jego ulubionych)

Czynnie udziela się w hip hopowym ruchu jako aktywista, szeregiem spotkań dotyczących praw człowieka. Jest atorem albumu Who Shot Ya?: Three Decades of Hip Hop Photography ....

Brak komentarzy: