Ma świetne ucho co do bębnów, melodii i sampli.
Właśnie – sampli. Te próbki dźwiękowe Ostry znajduje na czarnych winylowych płytach. Jak wiadomo, dobrą kopalnią sampli są utwory funkowe. Zazwyczaj cięte na krótkie fragmenty, układane w nowe '’melodie’’. Zdarza się i tak, że są to kilkutaktowe loopy, co sprawia, że producent za mocno się nie wysilił. Tak też zrobił Adam i wykorzystał spory fragment utworu zespołu The Bar Kays – Holy Ghost.
Jeśli uważacie, że to kompozycja O.S.T.R’a to niestety jesteście w błędzie.
Numer skomponowany, zaaranżowany i nagrany przez muzyków z wyżej wymienionej grupy. W latach 60-tych grali rhytm’n’blues’a, natomiast w latach ’70 i ’80 grupa ta znana była słuchaczom głownie z funk’u i disco. ‘’Holy Ghost’’ to typowy przykład muzyki granej przez ‘’Barkejsów’’ w tym okresie. Mocna, swingująca perkusja nadaje rytm i tempo utworu. Energii dodają partie trąbki, a nisko idący syntetyczny bass pieści zmysł słuchu. Kolorytu temu wszystkiemu dają funkowe, krótkie gitarowe riffy. W niektórych momentach do całej kompozycji zostały dodane przeszkadzajki typu tomy, bogosy i conga, co urozmaica aranżacje.
‘’Holy Ghost’’ to klasyk warty sprawdzenia, jak i inne dokonana The Bar Kays. Wyróżnia się spośród tysięcy utworów złotej ery funk’u z lat ’70 i ’80. To klasyk, który śmiało można nazwać funkową imprezową bombą.
1 komentarz:
hmm... ja to wiem, ty to wiesz, ale wielu nie wie... dobrze ze uswiadamiasz :D :D pozdro! 5!
Malin
Prześlij komentarz