The Biggest Little Cyco From Da South-Bushwick Bill
Słowem wstępu - ta chwila musiała nadejść, scena Brudnego Południa zagorzałym oldschoolowcom nie kojarzy się zbyt dobrze, jednakże trzeba pamiętać, że z tego regionu USA pochodzi wiele zasłużonych kapel sceny rap. UGK, OutKast, Facemob, Goodie Mob czy chociażby Geto Boys odcisnęli trwałe piętno na naszej ulubionej muzyce. Zwłaszcza Geto Boys, pionierzy rapu z Teksasu wydali mnóstwo świetnego materiału a także pociągnęli za sobą wiele ciekawych projektów takich jak 5th Ward Juvenilez czy 5th Ward Boyz. Dzisiejszy post poświęcę mojemu ulubieńcowi z Chłopaków z Getta czyli Bushwick Billowi. Raper ten obdarzony przez Naturę karłowatością, potem pozbawiony przez czyn człowieka oka jest dowodem, że w "Kraju Możliwości" każdemu może się udać zostać gwiazdą muzyki rap. Richard Shaw urodził się 8 grudnia 1966 roku na Jamajce, jako dziecko przeniósł się z rodzicami na Brooklyn a potem do dzielnicy 5th Ward w Houston w Texasie. Pod koniec lat 80 dołączył do Geto Boys, najpierw jako tancerz jednak szybko zaczął rapować i okraszał psychopatycznymi rymami coraz to nowe albumy zespołu. W 1991 w wyniku pijackiego i ćpuńskiego widu a także problemów psychicznych nakłonił swoją dziewczynę do strzału w głowę, na szczęście strzał nie był śmiertelny, jednak skutkiem tego zdarzenia Bushwick stracił prawe oko... To nie powstrzymało Dr. Wolfgang Von Bushwickin The Barbarian Mother-Funky Stay High Dollar Billistera (tak tak oto najdłuższy pseudonim artystyczny w rapie) przed dalszą, muzyczną działalnością. I tak jeszcze w tym samym roku na okładce płyty Geto Boys "We Can't Be Stopped" widzimy Scarface'a i Willie'ego-D pchających szpitalne łóżko, na którym stoi Bushhwick ze zdjętym z oka opatrunkiem... . Rok później Bushwick pomagał Dr.Dre rozkręcić Death Row, wystąpił w utworze "Stranded On Death Row" (to on tam gada) i w teledysku "Fuck With Dre Day" (tak, to ten skaczący karzeł w jednej ze scen, gdzie "Sleazy-E" szuka artystów). W tym samym roku wydaje swój debiutancki solo LP "Little Big Man" z teledyskiem do "Ever So Clear", w którym dokładne opisuje swoje odczucia odnośnie wejścia w rap jak i incydent, w którym stracił oko (nie mogę umieścić). Trzy lata przyszło czekać na jego drugi LP pt. "Phantom Pf The Rapra", jest to mój ulubiony album z Południa. W pełni G-Funkowy (w owym czasie Dirty South inspirowało się brzmieniowo West Sidem), okraszony mrocznymi, gangsterskimi rymami album promował autoironiczny i mocny klip do "Who's the Biggest" (dodatkowe wokale-CJ Mac):
I były to największe sukcesy w solowej karierze rapera. Później wydał "No Surrender No Retreat" (1998), "Universal Small Souljah" (2001), "Gutta Mixx" (2005) i ...gospelowy 'My Testimony Of Redemption" (2009) jednak te wydawnictwa nie uzyskały rozgłosu. Prócz stałą współpracą z Geto Boys, Bushwick wystąpił u boku kapeli z South Central Menace Clan i wspomógł Dj Polo i Kool G Rapa w raz Ice Cube'em w utworze "Two To The Head". Bushwick to jeden z najlepszych raperów, komiksowy image łączył z mega mocnymi tekstami, które wyrzucał z siebie za pomocą silnego, nie pasującego do małego ciała, głosu. Po za tym jego życie świadczy o tym, że nie należy się poddawać przeciwnościom losu. Legenda Południa!
27.06.2024 Otwarty scratch jam z nagrodami - FRESH AH YEAH! Vol. 4 / Samo Centrum, Warszawa
ULTIMATE OLDSCHOOL HIPHOP & 80's STYLE SOURCE in POLAND
Reminders of the foundations of hip hop culture, we pay tribute to pioneers and spin specific events 80's NYC on the breaks.
Przypominamy o fundamentach kultury hiphopowej, oddajemy hołd pionierom i rozkręcamy imprezy w stylu lat 80 w Nowym Jorku.
Contact & Booking :
OldschoolersCrew@gmail.com
Dj Finger (Warsaw)
+48 609 508 541
kOOl MiKe (Toruń)
+48 537 747 630
Dziurawe Sample (Lower Silesia)
+48 729 915 991
OLDSCHOOLERS CREW
OldSchoolers Crew to ekipa założona przez Dj'a Fingera i kOOl MiKe'a w 2008 roku. Idea organizowanych przez nich event'ów poświęcona jest promowaniu i rozpowszechnianiu prawdy o korzeniach Kultury Hip Hop. Edukowanie poprzez muzykę, film, taniec, słowo, a to wszystko w pozytywnym klimacie ''block parties'', prosto z czarnoskórych dzielnic Nowego Jorku lat 70-80 minionego stulecia. Na ich żywiołowe sety składa się oldschool rap / funk&soul / bboy breaks / electro / 80s pop / disco oraz zapomniane taneczne kawałki z dobrym brzmieniem Starej Szkoły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz