wtorek, 8 października 2013

Rare Polish Punk&Rock&Reggae Demos


Pan Wojtek kolekcjonuje i upublicznia rzadkie nagrania z zakresu polskiego punku i muzyki reggae lat '80 i '90.
"Wiele nagrań pobranych jest z sieci - uważam, że nie ma sensu wyważać otwartych drzwi i jeśli ktoś już zdigitalizował daną kasetę, to stratą czasu jest podpinanie magnetofonu pod komputer, zwłaszcza, że mam niewielkie doświadczenie w oczyszczaniu plików muzycznych, choć najczęściej udaje mi się oczyścić nagranie w miarę przyzwoicie. Tak więc trochę nagrań pochodzi również z mojej kolekcji, w sensie - było przegrywane przeze mnie. Kasety to zbiór posiadanych przeze mnie kaset oraz otrzymanych od osób, które np. nie mają już miejsca w mieszkaniu, aby trzymać kasety których i tak nie słuchają np. z braku sprzętu - ostatnio wybrałem się z Wrocławia aż do Krakowa, aby przywieźć około tysiąca różnych kaset, wśród których znalazłem sporo rarytasów, lub kaset o których istnieniu nie miałem pojęcia - np. po raz pierwszy w życiu trzymałem w ręku niebieską okładkę nagrań zespołu Kumader, które jak się okazuje zostały "wydane" domowym sposobem (jak większość kaset polskich zespołów punk i hardcore) gdzieś na przełomie lat 1980/90), a które dawniej po prostu krążyły pośród ludzi przegrywane z kasety na kasetę. Do tego dochodzą kasety zakupione obecnie przez Internet - systematycznie śledzę serwisy aukcyjne takie jak Allegro, Świstak oraz ogłoszenia na Gumtree i Tablicy, odwiedzam również w miarę możliwości lokalne giełdy staroci. Oczywiście jest sporo nagrań, w których posiadanie chciałbym wejść jednak kwestią zasadniczą jest fakt, że w zasadzie wszystkie te nagrania o których wiem, są dostępne, natomiast problemem są kasety pochodzące z lat 80-tych, których nie zdołałem dawniej kupić lub przegrać, a o których dowiaduję się obecnie śledząc np. www.discogs.com. Taką kasetą jest np. split zespołów Kasaya i Buldogs. Od dłuższego czasu poluję na tę kasetę, jednak bezskutecznie. Bywają również chwile radości. Ostatnio wpadła mi w ręce kaseta z nagraniami zespołu Red Star pochodzącymi z okolic roku 1986.Wśród utworów rozpoznałem jeden, zatytułowany "Ciężarówki" który dawniej na początku lat 90-tych posiadałem na kasecie - składance (zgrywane na kasetę różne utwory, często bez nazw kapel) którą później utraciłem - utwór ten darzyłem szczególną sympatią, uważając, że jest jednym z ciekawszych kawałków jakie powstały wśród polskich kapel punk, co ciekawsze do momentu wejścia w posiadanie w/w kasety, nie wiedziałem, że wykonawca jest zespół Red Star co zresztą nie miało większego znaczenia, bowiem najważniejszą stroną muzyki punk był przekaz.

W najbliższym czasie zamierzam uruchomić stronę, która będzie stanowić w zamyśle swoistą antologię tekstów polskich kapel punk i reggae z zakresu lat 1979-1996, na chwilę obecną gromadzę teksty wyszukując je w Internecie (zasada niewyważania otwartych drzwi) oraz spisując je w komputerze podczas przesłuchiwania utworów."

Zapraszam do odwiedzenia profilu Pana Wojtka na YouTube. Klik!@

Brak komentarzy: